Preinscripció ESO curs 2020-2021

, , ,

A partir del 13 de maig i fins el 22 del mateix mes es podrà dur a terme la preinscripció escolar per a primer d’educació secundària obligatòria. Un procés que enguany, a causa de les circumstàncies extraordinàries per la covid-19, tindrà uns dies específics per atendre les preinscripcions presencials.

AVÍS: Estem actualitzant constament la informació de la preinscripció 2020-2021

EDUCACIÓ SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA

Benvolgudes famílies,

La preinscripció al curs 2020-21 per a primer d’ESO s’ha vist afectat per la situació actual del Covid-19, per aquest motiu s’han adoptat les següents mesures que garanteixen l’adequada gestió de tot aquest procediment així com la seguretat tant dels treballadors com de les famílies.

Per a segon, tercer i quart d’ESO, si ja sou alumnes del centre, no és necessari fer cap tràmit ja que la preinscripció és automàtica.

Per tant, per al curs 2020-21 la presentació de la sol·licitud per a fer primer d’ESO es farà de forma no presencial entre els dies 13 i 22 de maig. El procediment comença en aquest enllaç preinscripcio  i per formalitzar-la  caldrà enviar el resguard de la sol·licitud (que podeu omplir aquí) i la documentació necessària, escanejada o fotografiada, mitjançant el correu electrònic al centre que s’ha posat en primera opció. Per a l’Institut de Flix la bústia de correu és: institutflix@gmail.com.  El resultat de la preinscripció es podrà consultar a la web del centre.

Si alguna família no ha pogut o bé no sap com realitzar el tràmit de la preinscripció telemàticament,  s’oferirà la possibilitat de concertar cita prèvia a partir del dia 11 de maig i fins al 21 al telèfon del centre (977410459) de 9h a 12h. No s’atendrà ningú que no tingui cita prèvia.

L’atenció presencial es durà a terme de la següent manera:

• L’horari d’atenció al públic serà de les 9,00h a les 12,00h a partir del dia 19 de maig
  • La gestió de la preinscripció la farà una sola persona.
  • Cal portar la documentació escanejada i la sol·licitud (que us podeu descarregar aquí) emplenada. Portar mascareta i guants
  • No han d’acudir al centre les persones de grups d’especial vulnerabilitat o en període de confinament, o que presentin símptomes

El resguard de la sol·licitud s’ha de presentar, en tots els casos, acompanyat dels documents següents:

• Original i còpia del llibre de família o altres documents relatius a la filiació. Si l’alumne o alumna està en situació d’acolliment, la resolució d’acolliment del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.
  • Original i còpia del DNI de la persona sol·licitant (pare, mare, tutor/a o guardador/a de fet) o, si el sol·licitant és estranger, de la targeta de residència on consta el NIE o el passaport. Si es tracta d’estrangers comunitaris, document d’identitat del país d’origen.
  • Original i còpia del DNI de l’alumne o alumna major de 14 anys o si té DNI tot i ser menor de 14 anys.

De forma extraordinària, les dades d’identificació o de filiació dels alumnes estrangers també es poden acreditar amb el document d’identitat, el llibre de família del país d’origen o la documentació alternativa que la persona pugui aportar.

Podeu ampliar aquesta informació a l’apartat de preinscripció del web “Estudiar a Catalunya” http://queestudiar.gencat.cat/ca/preinscripcio/

Terminis

• Presentació de sol·licituds en suport informàtic: del 13 al 22 de maig de 2020
  • Presentació de sol·licituds presencialment amb cita prèvia: del 19 al 22 de maig de 2020

Oferta d’ensenyaments: consulteu aquest enllaç: http://mapaescolar.gencat.cat/

Podeu consultar els documents estratègics de centre en els següents enllaços:

Centres adscrits a l’Institut de Flix

• 43000433 Escola Sant Miquel (Ascó)
  • 43001127 Escola Enric Grau i Fontserè (Flix)
  • 43002661 Escola Sant Agustí – ZER Ebre (Riba-roja d’Ebre)
  • 43005108 Escola Les Eres – ZER Ribera d’Ebre Nord (Vinebre)
  • 43005479 Escola 1 d’Abril – ZER Ebre (La Palma d’Ebre)
  • 43005601 Escola El Tormo – ZER Ribera d’Ebre Nord (La Torre de l’Espanyol)

Període de matriculació

Pel que fa a la formalització de la matrícula, el centre ha de gestionar el tràmit a través de cites prèvies, utilitzant l’eina corporativa o el telèfon. També es podrà substituir la gestió presencial per a la confirmació de matrícula i l’enviament de la documentació necessària a través d’un correu electrònic a la bústia del centre.

Els alumnes de 2n cicle d’educació infantil, primària i ESO podran formalitzar la matrícula del 13 al 17 de juliol. En el cas del primer cicle d’educació infantil,  serà entre el 17 i el 23 de juny. Els alumnes de batxillerat podran fer la matrícula del 8 al 14 de juliol –els pendents de l’avaluació de setembre, del 7 al 10 de setembre-.  Els dels cicles de grau mitjà i grau superior d’FP i d’arts plàstiques i disseny, entre l’1 i el 7 de setembre.

Podeu consultar el calendari de preinscripció i matrícula a preinscripcio.gencat.cat

Associació de mares i pares

Les famílies que formen part de la comunitat educativa de l’Institut de Flix estan organitzades a través d’una associació de mares i pares. Per fer-vos socis consulteu el següent enllaç: AMPA-INSFLIX