pla d’educació digital
Durant la setmana del 18 de gener van arribar a l’INS Flix els ordinadors destinats als alumnes de 3r, 4t d’ESO, Batxillerat i CFGM.
Abans de Nadal es va fer el lliurament d’equipaments de connectivitat MIFI als alumnes que no disposaven de internet a casa i ordinadors portàtils per al professorat del centre.
Totes aquestes accions estan contemplades dins del pla d’educació digital 2020-2023, un pla estratègic del departament d’educació, que estava previst des d’abans de la pandèmia amb l’objectiu de capacitar digitalment a alumnat i professorat, seguint el concepte de “centres digitalment competents” de la unió europea.
El model que s’ha distribuït a l’alumnat, en règim de cessió, és un Lenovo 300e, amb windows 10, pantalla tàctil de 11,6” amb 8 Gb de RAM i disc dur de 128 Gb. Aquestos equips ofereixen un ús intuïtiu i versàtil, ja que per exemple permet fer anotacions manuscrites als documents, compartir pissarres digitals, fer treballs cooperatius al núvol, etc.
Amb aquest pla, que continuarà desplegant-se paulatinament, es pretén aconseguir tres objectius clau:
-Alumnes digitalment competents i protagonistes del seu aprenentatge per assolir l’èxit educatiu
-Professorat apoderat i capacitat digitalment que fa front a nombrosos reptes metodològics i dona resposta a les necessitats del seu alumnat
-Centres educatius en transformació que responen als reptes de la transformació digital i educativa des del seu lideratge i en connexió amb l’entorn.
Podeu obtenir més informació a:
https://publications.jrc.ec.europa.eu/repository/bitstream/JRC98209/jrc98209_r_digcomporg_final.pdf