GAMIFICACIÓ A L’AULA
A l’Institut de Flix, des del curs 2014-2015, plantegem un seguit d’activitats interdisciplinàries entre les matèries de tecnologia, visual i plàstica, educació física i geografia i història adreçades a l’alumnat de 1r d’ESO, vertebrades a partir de la presentació de jocs i joguines descobertes en els jaciments i assentaments arqueològics de les cultures i civilitzacions antigues. L’objectiu és apropar-nos al coneixement de la història de les primeres grans civilitzacions fluvials –Mesopotàmia i Egipte- passant per la Grècia clàssica, el món romà fins a l’època medieval, de la mà de la cultura lúdica d’aquells temps.
Aquests petits projectes de gamificació que anem duent a terme constaten un major interès de l’alumnat pels continguts de geografia i història, que passen a ser més significatius.
Enguany hem iniciat aquesta experiència proposant a l’alumnat la construcció de taulers de joc que es basin en el “procés d’humanització”. Al taller, en petits grups, han dissenyat i construït jocs de tauler, i a l’aula d’història els han presentat, valorat i han pogut jugar amb tots i cadascun dels jocs fets pels companys.
Per a la seva valoració s’ha tingut en compte:
- disseny i presentació
- materials (fitxes, targes, daus, normes del joc…)
- correcció, coherència i rigor històric
El resultat final ha estat la construcció de variats models de taulers semblants als coneguts jocs de l’oca, les escales i serps, els escacs, el tres en ratlla, el trivial, el monopoli…
Trobareu més informació a: http://ilercavona.blogspot.com