Els jocs de tauler de Mesopotàmia i l’antic Egipte

,

L’alumnat de 1r d’ESO de l’institut de Flix ha dut a terme una exposició d’alguns dels jocs de tauler més antics que es coneixen: el joc Reial d’Ur -3.500 aC (Mesopotàmia), el Senet, el mehen o la serp i els 58 forats o la palmera (Egipte), tots ells entre el 3.000 i 1.500 aC.

Es tracta d’una activitat que han dut a terme durant aquestes passades vacances. L’alumnat, individualment o per parelles, havia de cercar informació sobre algun dels jocs esmentats i n’havien d’escollir un per a construir-lo.

Donat que aquests jocs són molt antics i no es coneixen exactament les normes, també se’ls demanava que havien de proposar una forma de jugar, per això els jocs havien de presentar-se amb el full on s’explicaven aquestes normes. També es valorava que estiguessin fets acuradament i que anessin acompanyats de les fitxes necessàries per a jugar-hi.

A l’aula cada alumne va presentar el seu joc, en va comentar les característiques materials (com i amb què estava fet) i apuntava la dinàmica del joc. Els resultats han estat espectaculars.