CURS 2016-17

Visió

La visió de l’Institut de Flix és ser un referent a la comarca de la Ribera d’Ebre i donar compliment a tots els objectius que ens proposem com a centre i a les necessitats formatives de l'entorn. Volem donar resposta a la demanda de l’alumnat, les famílies, les empreses i institucions. Un centre vinculat tant amb la comunitat educativa com amb l’entorn professional més proper.

L’INS de FLIX vol esdevenir un centre que

• Generi unes altes expectatives d’èxit entre el seu alumnat i una autoestima positiva en les pròpies possibilitats per enfrontar-se als reptes personals, acadèmics i/o professionals que vulguin marcar-se.
  • Asseguri les competències bàsiques a l’educació secundària obligatòria a tota la diversitat de l’alumnat.
  • Fomenti uns continguts curriculars en la formació professional que asseguri les competències necessàries en concordança a les demandes del món empresarial i s’adapti a les necessitats i exigències de l’entorn. Potenciant la vinculació amb empreses i institucions de la zona per tal d’aconseguir sinergies.
  • Treballi de manera estratègica amb qualitat i millora per excel·lir en resultats i ser centre de referència en l’acreditació i reconeixement de competències professionals.
  • Les llengües estrangeres, tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement (TAC) tinguin una atenció preferent en totes les seves etapes .
  • Garanteixi una àmplia oferta formativa de batxillerat per ser referents a la zona i garantir l’èxit educatiu de l’alumnat, en aquesta etapa.
  • Desenvolupi al màxim el talent, l’esperit crític , innovador i de recerca així com l’emprenedoria de tots els alumnes per treure partit de les seves capacitats en el seu propi projecte de vida. On els eixos bàsics siguin : l’orientació personal i professional
  • El respecte pels altres sigui l’eix vertebrador. On el bon clima relacional i de convivència afavoreixi l’aprenentatge.
  • Tingui un equip de professors cohesionat, amb objectius comuns que afavoreixin el treball en equip i metodologies consensuades i diversificades, que es formi en projectes de formació i innovació adreçats a la millora contínua.
  • Afavoreixi i incrementi la participació dels pares coresponsabilitzant‐los de la gestió educativa.
  • Que el clima relacional entre els membres de la comunitat educativa (famílies, professorat, empreses i alumnat) afavoreixi la confiança, la participació i el respecte en el paper de cadascú en el procés educatiu, on tothom es senti satisfet pels resultats obtinguts.
  • Treballi en unes directrius més capdavanteres i innovadores que converteixin el nostre centre en un referent principal de l’entorn en l’àmbit educatiu.