El 2 d'octubre a l'Institut de Flix

El dilluns 2 d'octubre a les 8:30 h, els alumnes de 3r i 4 d'ESO i de postobligatori es va concentrar a les portes de l'Institut en favor de la democràcia i de la no violència i, a la vegada, protestar contra les greus agressions contra ciutadans que es van viure en diferents col·legis electorals durant la jornada del referendum de l'1 d'octubre.

A les 12 hores tot l'Institut va aturar les seves activitats i, aquells que ho van creure convenient, es van concentrar al pati pels mateixos motius. Allí es van penjar diverses pancartes i es va llegir el següent manifest:

"Avui tota la comunitat educativa de l'institut de flix vol manifetar el seu rebuig contra la vulneració dels drets a les persones sigui quina sigui la nostra postura personal perquè la violència no és mai la solució. Al nostre Institut tenim com a lema la paraula RESPECTE i és per això que també ho exigim de la societat en que vivim.

Diu la UNESCO que l’educació ha de capacitar els adolescents per portar vides amb sentit i dignitat, i preparar-los per a la responsabilitat de l’home/dona lliure; i això, ha d’incloure desenvolupar el pensament crític amb la pluralitat de pensaments, preparar-los per exercir els drets i llibertats fonamentals en democràcia i fer-ho des de la llibertat d'expressió, la no-violència i el respecte als drets humans.

Els docents hem de vetllar per la convivència, una de les condicions plenament humanes i dotar l'alumnat de valors humanitzadors: respecte, concòrdia i rebuig de qualsevol acció violenta vingui d'on vingui.

Ahir dia 1 d'octubre amb l'actuació policial desmesurada, es van vulnerar tots aquests principis. Van ser unes actuacions sense precedents des del restabliment de la democràcia i com a persones compromesese amb la tarnsformació social que som, ho volem rebutjar, per això ara estem tots aquí.

És per això que diem:

SÍ A LA LLIBERTAT D'EXPRESSIÓ

SÍ AL RESPECTE

SÍ A LA DEMOCRÀCIA

MOLTES GRÀCIES PER FER-HO POSSIBLE AMB L'ACTE D'AVUI. LA VOSTRA PARTICIPACIÓ I EL VOSTRE RESPECTE AIXÍ HO DEMOSTRA."