“JAURIA” O JOC REIAL D’UR

Fa un dies apareixia a La Vanguardia (24/11/2018) un article signat per Víctor Amela on entrevistava al conservador del British Museum Irving Finkel. Aquest ens parlava de diferents aspectes de l'antiga civilització mesopotàmica, entre aquests del joc de tauler més antic que es coneix el qual anomena "Jauria" -fins ara, en diferents publicacions, el coneixíem com "joc reial d'Ur" donat que es va trobar a una tomba d'aquella antiga ciutat-.

El cas és que vaig fer la lectura de l'article a l'alumnat de 1r d'ESO donat que treballàvem, precisament, l'època de l'antiga Mesopotàmia. Vam reflexionar sobre temes diversos (biblioteques de fang, escriptura cuneïforme, les antigues civilitzacions fluvials...) i finalment els vaig proposar de construir, en petits grups, el seu particular joc d'Ur.

Els resultats han estat, com sempre, fantàstics deixant palès, un cop més, que la creativitat i l'enginy de l'alumnat no té límits. Tot seguit us presento algunes de les seves produccions.

Podeu veure més imatges on els nois i noies expliquen com han fet el joc i les normes que han inventat per a jugar-hi en aquest enllaç: http://caseflix.blogspot.com/